יום רביעי, 14 במרץ 2018

224. ברווט 600 ראשון עונת 2018

שלום,

הסיפור שלי של ברווט 600 הראשון בעונת 2018.


המסלול חדש.
בגדול הוא: מטולה, בית המכס העליון, בית שאן, ואדי ערה, להבות חביבה, נחשון, צומת הודיה, צומת סיירים/שיקמה, מעבר הגבול טאבה.
זה ברווט 600 מטולת הראשון מאז עונת 2007 (המסלול אז היה שונה.)
באופן אישי, אני "לא מתחבר" לנושא, אך זה קסם לשאר הרוכבים - והתרציתי.
לברווט התייצבו 4 רוכבים, לפי סדר שם פרטי:
אודי, אסף, שוקי, ואני.
שעת ההתחלה הרשמית שנקבעה לברווט הזה היתה 10:30, אך בימים שלפני מועד הברווט סוכם על התחלה ב 14:30, כדי לאפשר לרוכבים מדרום לתל אביב לישון בבית בלילה שלפני הברווט.
לא לקחתי מעיל חוסם רוח, ואף לא בגדים חמים מדי, והגעתי "קל" יחסית.

התחלנו במועד הרשמי, ביחד.
הקונטרול הראשון הוא בצומת חורשת טל, והגענו לשם כולנו ביחד. הצטלמנו ומיד יצאנו.
אודי עוד התעכב שם ביציאה, ופיספס את הישיבה מאחורי אסף ואני עם רוח הפנים.
באזור גשר בנות יעקב רכבתי לאט, להנות מהנוף, ואסף ושוקי "ברחו" לי קצת.
שוקי טיפס בקצב טוב, ולקח לי כמה דקות לעקוף אותו, לפני ה hairpin. ברגע שעקפתי אותו, הוא "נשבר," והמשיך לאט, והפער בינינו גדל בהתמדה.
אסף היה כדקה וחצי לפני, ורכב בקצב טוב. אני לא לחצתי יותר מדי, למרות ש"על ניר" זו העליה הקשה ביותר במסלול, ו"אפשר להשתולל," ואסף המשיך לברוח לי, כשהפער גדל אף לשתיים וחצי דקות, ויותר.
כשהגעתי לבית המכס אסף כבר לא היה שם. הצטלמתי, וגלשתי לאט, אוכל סנדוויץ.

כשפניתי שמאלה בצומת בית צידה ראיתי את אסף ליד השלט של צומת יהודיה, רוכב לאט.
הגעתי אליו בפניה ימינה בצומת יהודיה, והמשכנו ביחד. הוא התחיל לאכול סנדוויץ, ורכבתי לאט, כדי להיות איתו.
רוח הפנים עדיין המשיכה, בקצב בינוני.
היו לנו מספיק מים ואוכל, והחלטנו לא לעצור עד בית השיטה.
ב"האון" עצרנו ל"קריאה של הטבע," וקיבלתי סמס משוקי שכתב שיש לו פנצ'ר.
עניתי לו שלא נעצור עד בית השיטה.

בבית השיטה פגשנו את דיקי, ודיברנו קצת.
הזמן התארך, ולא היה סימן לשוקי.
שוקי הגיע אחרי יותר משעה שהיינו בבית השיטה, והיה צריך קצת זמן. הוא גם עצר בצמח.
יצאנו ביחד מבית השיטה אחרי יותר משעתיים - זמן שינה יקר שבוזבז.
אודי עדיין לא הגיע. שוקי אמר שהוא עצר ב"האון."

אני לא אוהב לרכוב בואדי ערה.
לא היתה לי בעיה לרכוב שם בעבר, אך מאז שקרתה לי שם התאונה הקשה ביותר שלי - אני נמנע מהכביש הזה.
מצומת מגידו רכבתי קצת מהר כדי להיות לפני אסף ושוקי בואדי ערה.
הגעתי ראשון לאום אל פחם, והתחלתי בירידה.
השוליים היו מלוכלכים מאוד, ופחדתי מפנצ'ר, אבל פחדתי יותר להתקרב לקו הצהוב, והייתי עמוק בשוליים ובלכלוך, ורכבתי לאט יחסית.
אסף הגיע באזור משטרת עירון, כשהוא רוכב על הכביש, בנתיב.
רכבנו ביחד, עד הפניה בצומת משמר הגבול.
רוח הפנים המשיכה, אך היתה חלשה, ומעט צוננת.

עצרנו בקונטרול בלהבות חביבה, מחכים לשוקי.
הוא סימס לי שיש לו עוד פנצ'ר, והבטחתי לחכות לו.
מצאנו פינה מוגנת מהרוח, ונרדמנו.
כששוקי הגיע הוא עשה קצת רעש והעיר אותי.
אודי גם הגיע, ושוקי ביקש ממנו צמיג (אודי הביא צמיג ספייר.)
יצאנו כולם ביחד אחרי יותר משעתיים שם, כשאסף ואני "מרוויחים" כמעט שעת שינה שלמה.

מלהבות חביבה רכבנו כולם ביחד.
באזור קלנסווה היו עבודות בכביש, ועקפנו את האזור דרך מרכז העיר.
עצרנו כולם בעינת, לאכול משהו קטן, לפני העצירה הבאה בצומת נחשון.
באזור לוד אסף אמר שהוא עייף, ועצר בצד לישון.
בגבעות לפני נחשון שוקי ואודי רכבו לאט.
הגעתי לנחשון עם שוקי, וניסיתי לישון קצת, עד שאסף יגיע.
אודי הודיע שיש לו פנצ'ר באזור הודיה, והוא נשבר ופורש.
ניסיתי לדבר איתו, אך הוא החליט לפרוש.
זו הנקודה הכי קרובה לביתו, והמרחק הקצר קרץ לו.
כשאסף הגיע, המשכנו לכיוון מסמיה, קסטינה, הודיה.

חששתי מהקטע שבין מסמיה להודיה (בעצם, חששתי מכל הקטע מצומת שאן ועד הודיה...)
עד קסטינה הדרך עברה בשקט יחסי. רכבנו עמוק בתוך השוליים.
בקסטינה אין הרבה שוליים, ובאזור קרית מלאכי היו כמה נהגי משאיות שבמילים עדינות אכתוב ש"הם לא התחשבו במרחב הפרטי שלנו"...
בצומת הודיה שוקי אמר שנגמרו לו המים.
היתה לו שקית מים על הגב, אך הוא לא מילא אותה עד עכשיו.
אסף ואני נתנו לו מים, ואמרנו שיעצור בחנות האופניים בבארי למלא מים ולחדש את מלאי הפנימיות.
חיכינו לשוקי כשהוא עצר בבארי, והמשכנו ביחד.
אחרי עצירה קצרה באורים - המשכנו.
רוח הפנים התחלפה לרוח גב כשפנינו בצומת צאלים לכיוון משאבים.

קצת אחרי צאלים שוקי אמר שהוא עוצר לישון קצת. אסף ואני המשכנו.
אסף התמהמה קצת לפני משאבים, ואמרתי שאמשיך לאט, כי אני רוצה להגיע למצפה רמון לפני השקיעה.
אסף הגיע אליי בעליה לנפחא, ומשם המשכנו ביחד.
הגענו למצפה רמון כ 15 דקות לפני השקיעה.
אסף היה צריך זמן להתארגן, ולאחר דקות ארוכות צלצל לשוקי להתעדכן על מיקומו.
שוקי היה באזור צומת הרוחות, ואמרנו שנחכה לו.
ישבתי על הרצפה וניסיתי לישון.
כששוקי הגיע, הוא גם היה צריך זמן להתארגנות, ולבסוף יצאנו שלושתנו ביחד.

במעלה העצמאות היו רוחות צד חזקות ולא נעימות, והרגשתי קצת shimmy, אז רכבתי לאט.
גם בירידה משדמה למישר היו רוחות צד חזקות ורכבנו לאט מאוד בירידה.
בראש מעלה פארן עצרנו לתמונה המסורתית.
ניסיתי לצלם את השמים זרועי הכוכבים, אך לא יצא כלום.
מעט אחרי ציחור התגלתה לנו האנטנה של צומת שיזפון.
התחילו בקשות מצד שוקי ואסף לשנות את המסלול ולרדת דרך קטורה.
התרציתי. חישוב קצר הראה שחסרים כ 3-5 ק'מ, ואמרנו שאחרי טאבה נסתובב ונמשיך עד דגל הדיו.
באזור יוטבתה שוקי ביקש עצירה לשינה, ועצרנו לכ 15 דקות.

סיימנו בזמן של כשעתיים לפני שעת הגג.

לאחר הרכיבה אני עדיין בדעה שצריך להתחיל מוקדם, אפילו מוקדם יותר מ 10:00. כמו 07:00, כך שיש קצת לוגיסטיקה.

תוצאות לא רשמיות:


Katzir Tal, Passed
Razinovsky Shuki, Passed
Tsfati Assaf, Passed
Mussayov Udy, DNF


קישורים:
הסיפור של אודי בפייסבוק
הסיפור של אסף בבלוג שלו
פוסט בפייסבוק בו אסף מקשר לסיפור בבלוג שלו 
פוסט בפייסבוק של לינה לוין רזינובסקי
הקלטה בסטראבה של אודי
הקלטה בסטראבה של שוקי
שרשור ההודעה על רשומה זו בפורום אופני כביש
טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה